środa, 4 lipca 2018

4 lipca 2018 - wpis na Facebook

4 lipca 2018 r. - przed chwilą, około godziny 7.35 czasu polskiego na portalu społecznościowym Facebook, na swoim profilu zamieściłem następujący tekst wraz z trzema grafikami z moich serii graficznych: Diariusz Historyczny Piotra Hudymy i Personariusz Historyczny Piotra Hudymy.

"4 lipca. Można sobie postawić takie pytanie: ile dat dziennych historycznych z okresu 966-1795 powinien pamiętać tzw. "szary obywatel"? Ja jako szary obywatel pamiętam jedną - 3 maja 1791 r. (bo jest święto i wolne). Czytałem w żywocie swym to i owo, więc pamiętam też drugą - 15 lipca 1410 r. (w telewizji mówią, że jest rekonstrukcja bitwy). A że trochę interesuję się historią, to pamiętam też trzecią - 12 września 1683 r. (bo Wiedeń to piękne miasto, a my jesteśmy w Europie). I 4 lipca już drugi rok się zastanawiam, czy nie zapamiętać też czwartej, bo tak łączy sprytnie dwa wydarzenia... Poniżej dwóch królów i zwycięski dowódca."

1 komentarz:

  1. Hobbystycznie stworzyłem autorski sposób promowania w Internecie wiedzy historycznej. Nazywa się to diariusz, personariusz i regesonariusz historyczny (przykłady na profilu „Piotr Hudyma” na FB i @PiotrHudyma na tt, na blogach: np. obrazkizkontekstem.blogspot.com.) Kto ciekawy, niech mnie obserwuje, a właściwie nie mnie, tylko moje blogi.

    OdpowiedzUsuń